onsdag den 22. juni 2011

For sidste gang...

Så er jeg tilbage i UB for sidste gang, jeg har sagt farvel til de Mongolske stepper og har nu 5 dage at bruge her i byen.
Vi blev hentet en dag for tidligt, da en anden frivillig SKULLE være tilbage her kl. 10 idag. Jeg troede, at vi ville blive hentet om aftenen, så jeg havde hele dagen sammen med familien, men bilen kom allerede kl. 12. Det blev et hurtigt farvel, da chafføren havde travlt (meget irriterende, at vi ikke kan få lov til at sige ordentligt farvel...!).
Da vi så kom ind til byen, ramte vi en kæmpe trafikprop, som vi så sad i i 4 timer (lovely). Efter en velfortjent bad, gik vi ud for at finde en restaurant, men de fleste lukker for køkkenet inden 9 (det er dog først noget de siger EFTER vi har studeret menu-kortet og fundet ud af hvad vi vil have..). Vi fandt dog til sidste et sted, hvor en af de andre frivilliges mongolske ven gav vores mad. Han tog os så med til biografen, hvor vi nåede at fange det meste af Pirates of the Carribian 4. Idag har jeg drøn ondt i hovedet og problemer med maven(vil ikke gå i dybere detaljer), og det har regnet de sidste 2 dage. Så ja, idag er ikke en af de gode.
De sidste dage ude hos familien, var det nogle nye frivillige, der var der sammen med mig (men ingen har endnu været på projektet så længe som mig). En af dem boede lige ved siden af mig, så vi så hinanden hele tiden. Det var rigtig godt, men det var dog ikke det samme uden Todd og Malin.
Min værtsmor har ikke været der ude de sidste dage, da hun er syg. Hun har været her i UB hele tiden, og jeg skulle have mødt hende i dag, men da jeg er syg, har vi flyttet det til imorgen tidlig. Jeg burde tage forbi projects abroad for at høre om hvordan og hvorledes jeg kommer til lufthavnen (jeg skal være der MEGET tidligt om morgenen - faktisk er det natten mellem søndag og mandag). Jeg har ikke meget lyst til at tage en taxa der ud alene, når det er om natten, men de andre frivillige har kun fået penge til en taxa. Jeg håber, jeg kan tale dem fra det, selvom det nok bliver svært at overbevise dem om, at jeg har brug for en chaffør kl. 3 om natten. Jeg glæder mig virkelig meget til at komme hjem, nu da eventyret her faktisk er helt overstået. Jeg har kun nogle tourist-dage tilbage, som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal bruge. Det skal jeg måske snakke med PA om. Nå men nu til billederne:
 Lige da vi var flyttet ned til floden, satte drengene en basket-ring op, som de har brugt næsten hver aften. Når det kun er de lokale drenge, der spiller, så er det nok halvt brydning, halvt basket.
 Dagen inden vi tog af sted(altså i forgårs), red Liz og jeg ned til floden. Liz er den frivillig, der bor ved siden af mig. Her tog vi lidt billeder, da vi begge gerne ville have billeder af hvor vi red. Hesten har jeg døbt Celeste, selvom det kun var en jeg havde lånt. 
 Den sidste aften bevidnede vi noget af en slagtning, da Liz' families skulle til byen og sælge kød. For at sælge kød, skal de jo have noget, så de dræbte 7 får og 2 geder. Det var noget, af en oplevelse, og virkelig ulækkert til tider. Men det er jo sådan de tjener penge (og ja, han har hånden inde i maven på fåret, som endnu ikke er dødt..)
 Som jeg skrev, har det regnet i 2 dage og det begyndte igår. Her kan man altså se det uafbrudte regnevejr komme nærmere..
Disse 2 ger'er var vores, hvor jeg boede i den til vestre. Udsigten var meget smuk, særligt i øjeblikke som dette. 

Det var den sidste nye opdatering. Jeg skriver ikke så meget pga. hovedpinen, men jeg kommer jo heldigvis snart hjem, så jeg kan fortælle det i egen person. Jeg har hørt, at det skulle bliver godt vejr på Roskilde, dejligt at høre, selvom jeg er den eneste fra familien, som IKKE skal på festival. 
Måske kommer der et indlæg, inden jeg rejser, for at beskrive mit møde med min værtsmor imorgen og hvordan jeg får dagene til at gå her. 
Pas godt på jer selv og vi ses snart. Og husk jeg elsker jer :-*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar