lørdag den 4. juni 2011

"Jeg vil male dagen lys"

Idag, lørdag, stod den endelig, efter 3 måneders venten, på frivilligt ARBEJDE. Jep, i stedet fpr at kigge på eller nøle efter et dykkerbevis eller hvad jeg ellers har lavet, så har jeg idag malet et børnehjems sommerlejr. Det var faktisk kun stakittet rundt om husene og nogle enkelte døre, men det gjorde virkelig en forskel da malingen var falmet og skallede af over det hele.
Vi var en god portion af sted inkl. en dreng fra vores guesthouse, som vi inviterede med i sidste øjeblik (vi får mange venner her på guesthouset, da vi hele tiden kommer tilbage og en god del af dem har været eller skal være her i lang tid..). Efter vi havde malet uafbrudt i 3 timer, stod den på autentisk, mongolsk mad. Det har jeg jo nemlig ikke smagt før. Eller fået 2 gange om dagen de sidste 4 uger..!
Men ak, det var jo ikke det, jeg var der for, så maden spillede ikke den store rolle. Jeg ville have hjulpet med at lave maden, da jeg har set min værtsmor gøre det 100 gange, men jeg havde maling på fingrene. Det med at vaske hænder osv, det går folk godt nok ikke så meget op i her, men jeg tror de andre frivillige ville have rynket lidt på næsen, hvis der blev serveret grønne dumblings..
Malin og jeg har fået handlet ind i State Department Store, til vores ophold hos vores familier, og jeg fik købt mig en vestlig is. Jeg har vovet mig ud i de mongolske is, men efter jeg fik en is lavet af *gisp* gedemælk, holder jeg mig langt væk fra is, jeg ikke ved hvad er (jeg kunne jo ikke læse om der stod med vanilie smag, eller med ekstra gammel ged)!!!
Der kommer også nogle nye frivillige ud til os snart, men de skal kun være der nogle uger, så jeg får ikke nogen til at erstatte Malin, når hun skal hjem. Jeg skal muligvis være alene, ude hos min familie, i den sidste uge, jeg skal være der..
Så er der lige et billede, af vores flotte arbejde:

 Jeg var så heldig at male grøn og hvid, de 2 farver, der var allermest af...  
Efter malingen, var der som sagt frokost (kl.15.30..) i solskinnet. Sommerlejren ligger i virkelig smukke omgivelser, med grønne bjerge træer, blomster og masser køer og heste. Lidt ligesom at være i de svenske fjelle om sommeren, vil jeg tro. 

Det er så den seneste opdatering, tror jeg. Der sker ikke så forfærdelig meget her i byen, men på den anden side sker der heller ikke så meget ude hos min familie. Og her er der i det mindste internet, for at få tiden til at gå lidt bedre. 
Som jeg skrev i sidste blog, så regner jeg stærkt med at komme tilbage hertil d. 14. så der vil nok komme et nyt indlæg lige efter der. 
Jeg håber i har det godt alle sammen, og at vejret er med jer, for her er det efterhånden solskin hver dag. Husk jeg elsker jer alle sammen :-*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar