tirsdag den 14. juni 2011

"One more time"

Endnu en gang i UB, selvom jeg kun har været ude hos min familie i 9 dage (som jeg skrev tidligere). Grunden til, at jeg kom tilbage var, at Malin og Todd skal rejse, så de skulle tilbage under alle omstændigheder. Hvis jeg ikke tog med dem her, så skulle jeg være ude hos familien i virkelig lang tid, hvilket jeg ikke er så god til (man bliver en smule sindsyg..). Jeg vil bruge tiden herinde på at købe ting til min familie, da jeg syns de skal have nogle farvel-gaver (når jeg tager derud igen, er det sidste gang jeg skal være der !!!). Jeg har tænkt mig at købe en masse slik, mad og sodavand som vi kan spise og drikke sammen derude. Det virker som en god idé i mit hoved, da de er meget flinke til at dele ud af de ting, de selv køber med fra UB.
Jeg skal nok derud igen d. 17. og så tilbage d. 22, så det bliver til små 5 dage hos min familie. Jeg er begyndt at holde af dem, særligt min værtsmor som simpelthen kan være så fjollet en gang imellem (hun minder mig rigtig meget om mormor).

Nu til de ting, der er sket, mens jeg har været derude. Som i nok læste tidligere, så regnede jeg med at min familie ville flytte ned til floden i dagene efter jeg ankom. De flyttede dog den morgen, hvor jeg kom om eftermiddagen, så det missede jeg desværre (øv..!). Dog fik vi efter nogle dage bygget en ekstra ger, så man familie nu har to. Den nye er meget større en den gamle, og der er jeg så heldig at bo med min værtsmor og værstfar når han en sjælden gang er der (han arbejder i landsbyen, så kan ikke komme ud til os så tit). Malin, Todd og jeg har været så heldig at bo meget tæt på hinanden, så vi har set hinanden flere gang om dagen. Anna er taget ud og rejse rundt i Mongoliet nu, men hendes familie er ikke flyttet til floden, så hun boede VIRKELIG langt væk fra os, meget sørgeligt.
Jeg har været ude og ride noget mere, sidste gang var igår, men sadlen har givet mig det største blå mærke på indersiden af mit lår (jeg pev ikke, da jeg var bange for de ikke vil lade mig ride mere - de passer virkelig meget på mig, de vil ikke have jeg kommer til skade). De sidste dage har været virkelig varme, og det har næsten været ubehageligt at være udenfor.
Jeg har ikke været nede og bade i floden, dels fordi vandet er virkelig koldt, dels fordi det er rigtig beskidt (og meningen var jo, at jeg skulle blive ren af at bade).
For at have noget at lave, har Malin og jeg prøvet at lave kæpheste til de mindre børn, men hovedet blev så stort, at de ikke rigtig kunne løfte den. Vi havde købt skumfiduser sidste gang, vi var i byen, da vi gerne ville lave et bål og grille dem. Det var mest for børnenes skyld, men vi 3 frivillige nød det virkelig meget. Børnene var mere interesseret i ilden, hvilket til min store frygt, resulterede i en af drengene besluttede at springe hen over det. Så fik han en skideballe af mig, slut prut færdig.
Da både Malin og Todd er færdige derude, er jeg næsten alene der ude. Der er nogle andre frivillige rundt omkring, men de bor ikke så tæt på som Malin og Todd gjorde (jeg ved faktisk slet ikke hvor der bor..) Men da jeg ikke skal være derude så længe, denne gang, så tror jeg godt, jeg kan klare den.
Picture-time:
 En aften, jeg ikke havde noget at lave, gik jeg til floden for at se solnedgangen. Som sagt, de er alle sammen virkelig flotte.
 Min værtsmor, Gerelmaa, hun er lidt fjollet.
 Det er så her vi bor nu. Det er virkelig flot, men også meget støvet og varmt. !!
 Vores bål og skumfiduserne. Det var ikke kun børnene, der kom og kiggede. En del af kvinderne syns også det var ret spændende.
 Mig i mit cowboy-øjeblik. Med hat og det hele :D
Sådan ser det så ud, når man bygger en ger op. Dette er skelettet. Udenpå kommer så et lag af filt og så det hvide stof-lag, der holder det hele på plads. 

Det var lidt billeder fra denne gang. Næste gang kommer der nok billeder af min afsked ( :'/ ! ), men forhåbentlig også billeder af andre spændende ting. 
Jeg er klar til at komme hjem nu, da jeg føler at jeg har oplevet det hele. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme hjem og se jer alle sammen igen og fortælle jer alt om, hvad jeg har oplevet. Selvom mine blogs godt kan være lange, så får jeg jo ikke engang halvdelen med, så i kan godt glæde jer. 
Måske kommer der et indlæg imorgen.
Husk jeg elsker jer alle sammen :-*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar